Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

17 February, 2009

Jangan bersama pembangkang menentang BN - Nyalau


Mugshot: WILLIAM NYALAU BADAK

LUBOK ANTU, Rabu (18 Feb) - Ahli Parlimen kawasan Lubok Antu, William Nyalau anak Badak berharap agar penduduk di kawasan luar bandar tidak bangkit menentang pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) hasil bantuan pihak pembangkang di negeri ini.

Ini kerana penduduk di kawasan luar bandar masih lagi memerlukan perhatian yang sewajarnya daripada pihak kerajaan BN bagi tujuan perlaksanaan pelbagai projek pembangunan di kawasan masing-masing.

“Apabila anda (penduduk kawasan luar bandar) dengan kerjasama pihak pembangkang bangkit menentang BN maka ianya secara tidak langsung boleh menjejaskan usaha pembangunan yang bakal dilaksana oleh kerajaan untuk mereka pada masa akan datang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Ulangtahun Ke-8 Pembinaan Semula Rumah Panjang Kumpang, Batu Bebini Baroh, dalam daerah kecil Lubok Antu, Sri Aman baru-baru ini.

Penduduk luar bandar sebaliknya kata Nyalau haruslah sentiasa bersama-sama dengan BN untuk memastikan kelancaran projek pembangunan di kawasan masing-masing demi memastikan peningkatan taraf hidup dari masa ke semasa.

“Lagipun pihak pembangkang hanya petah bercakap tetapi tidak banyak bekerja untuk membantu membangunkan hidup penduduk di kawasan luar bandar yang sebelum ini masih jauh ketinggalan dari segala aspek segi pembangunan.

“Kemampuan mereka tidak seperti BN yang selama ini telah berusaha keras untuk menaiktaraf hidup penduduk secara sistematik dan berperingkat-peringkat di kawasan dalam dan luar bandar negeri ini,” katanya.

Justeru Nyalau mahu penduduk di kawasan daerah Lubok Antu ini khasnya untuk terus setia di belakang BN memandangkan hanya kerana mereka sahaja yang mempunyai kemampuan untuk menaiktaraf hidup penduduk.

Majlis perasmian ulangtahun Ke-8 pembinaan semula rumah panjang yang pernah musnah dalam kejadian kebakaran lapan tahun yang lalu sebelum ini turut dihadiri oleh Pegawai Daerah Lubok Antu, Nelson Mujah anak Girie dan para ketua kaum dari sekitar daerah ini.

Tamat….


No comments:

Post a Comment