Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

14 February, 2009

CNI Sri Aman anjur majlis makan malam


Caption: GUNAKAN SEBAIKNYA...Liu (kiri) sedang menyampaikan sumbangan wang hasil aktiviti jualan tiket kepada Kapitan Kuek (kanan) sambil disaksikan oleh para tetamu undangan khas ketika berlangsungnya majlis malam tadi.

SRI AMAN, Ahad (15 Feb) - Creative Network International atau lebih dikenali sebagai CNI cawangan Sri Aman telah mengadakan Majlis Makan Malam bersempena dengan Sambutan Tahun Baru Cina 2009 bertempat di Dewan Suarah Sri Aman malam tadi.

Majlis makan malam ini yang diadakan seawal jam 7 malam turut diadakan bersempena dengan sambutan ulangtahun pertama perpindahan premis perniagaan terbabit dari kawasan Jalan Club ke lokasi No.6 Jalan Hospital, Sri Aman pada akhir tahun 2007 dahulu.

Menerusi kehadiran beberapa tetamu undangan kehormat iaitu Pengarah Eksekutif CNI Holding Malaysia, Liu Tianji dan Datuk Dr Ngu Phiew Shien, majlis pada malam terbabit telah diserikan dengan pelbagai acara menarik.

Ianya termasuklah acara persembahan tarian moden oleh anak-anak ahli CNI, pertandingan nyanyian lagu karaoke, aktiviti jualan tiket untuk tujuan dana kebajikan, pemberian produk minuman CNI secara percuma kepada para hadirin yang hadir pada majlis makan malam terbabit.

Lebih menarik pada majlis malam tadi ialah apabila aktiviti jualan tiket dengan menggunakan logo 12 ekor binatang mengikut kalendar masyarakat Kaum Cina bagi tujuan dana kebajikan itu berjaya mengumpul sejumlah RM1,128 daripada para hadirin dan hasil sumbangan tambahan pihak penganjur itu sendiri.

Hasil dana bernilai RM1,128 menerusi aktiviti jualan tiket berkenaan telah disampaikan oleh Pengarah Eksekutif CNI Holding Malaysia, Liu Tianji kepada Presiden Persatuan Chee Chuan Khor Sri Aman iaitu Kapitan Kuek Aik Seng bersama setiausahanya iaitu Kapitan Yap Kuat Kee.

Sebagai tanda penghargaan kepada pihak media cetak dalam menyiarkan berita mengenai CNI di negeri ini, pihak penganjur juga turut menyampaikan cenderatama kepada para wartawan yang hadir pada majlis makan malam tersebut.

Majlis Makan Malam bersempena dengan Sambutan Tahun Baru Cina 2009 yang berakhir sekitar jam 11.45 malam tadi turut dihadiri oleh Pengurus Pengendalian Pusat CNI Sri Aman, Thien Siew Chiang, pengerusi pengelola majlis, Yeo Pik Hsia dan dua orang Million Diamond Agensi Manager iaitu Chong Mun Fok serta Voon Sin Siaw.

Tamat.


No comments:

Post a Comment