Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 February, 2009

BN boleh laksana pembangunan jika rakyat terus setia kata Masir


Mugshot: MASIR KUJAT

SRI AMAN, Khamis (19 Feb) – Kerajaan tidak akan mempunyai sebarang masalah untuk melaksanakan pelbagai projek pembangunan di negeri ini sekiranya rakyat terus berdiri teguh dibelakang komponen parti BN Negeri.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat berkata wajah pembangunan negeri Sarawak pada hari ini adalah hasil sokongan rakyat terhadap Dasar Politik Pembangunan yang diperkenalkan oleh Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud semenjak 30 tahun lalu.

“Menerusi Dasar Politik Pembangunan yang dibawa oleh Pehin Sri Taib, rakyat pada sekarang telah menikmati pelbagai kemudahan asas dan infrastruktur serta peningkatan taraf hidup semenjak mereka menyokong kuat BN selama ini.

“Sokongan berterusan seperti inilah yang kita mahukan daripada rakyat supaya kerajaan dapat terus merangka serta melaksanakan pelan pembangunan di semua kawasan dalam negeri ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sri Aman bertempat di Rumah Laban, Skim Melugu, Sri Aman baru-baru ini.

Masir turut menambah bahawa pihak pembangkang tidak akan mampu membawa pembangunan kepada rakyat sekiranya mereka memegang tampuk pemerintahan kerajaan di negeri ini.

Ini kerana kata beliau pembangkang tidak akan mampu merangka kembali dasar pentadbiran dan pembangunan kerajaan sepertimana yang telah BN lakukan selama ini demi kebaikan rakyat.

“Justeru untuk melihat negeri ini terus maju pada tahun akan datang saya menasihatkan semua rakyat agar terus memberikan sokongan padu kepada BN dalam melaksanakan pelbagai projek pembangunan di kawasan masing-masing,” katanya.

Hadir sama ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan, Mong anak Dagang, wakil Residen Sri Aman, SAO Thomas Geoffery Kendawang, wakil Pegawai Daerah Sri Aman, SAO Henry Kran dan PegawaiPenyelaras JASA bagi kawasan Parlimen P.202 Sri Aman, Whilton Lumpoi.

Masir dan Mong menerusi majlis berkenaan masing-masing telah mengumumkan peruntukkan bernilai RM3,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) rumah panjang berkenaan.

Tamat.










No comments:

Post a Comment