Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 January, 2009

Nyalau minta ahli PRS sokong pemimpin tertinggi BN


Caption: TERUS BERJUANG…Nyalau (duduk empat dari kanan) dan Naga (duduk empat dari kiri) bersama dengan para ahli jawatankuasa PRS Batang Ai ketika tamat mesyuarat berkenaan baru-baru ini.

LUBOK ANTU, Selasa (27 Jan) – Ahli Parti Rakyat Sarawak (PRS) diminta untuk terus memberikan sokongan padu terhadap barisan tertinggi pemimpin parti Barisan Nasional (BN) demi membolehkan pembangunan itu dilaksana secara secara berterusan dalam seluruh negeri ini.

Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak berkata sokongan padu ini termasuklah terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Ketua BN Sarawak merangkap Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud dan Presiden PRS itu sendiri iaitu Dato Sri Dr James Jemut anak Masing.

“Untuk membuktikan sokongan padu kita terhadap kepimpinan tertinggi BN, semua ahli PRS perlulah rajin turun padang untuk menyebarkan pelbagai dasar kerajaan terhadap pembangunan rakyat di kawasan masing-masing.

“Malah adalah cukup baik sekali sekiranya semua ahli PRS dapat menyakinkan rakyat untuk memilih BN sebagai peneraju utama kerajaan menjelang pilihanraya negeri atau parlimen pada masa akan datang” katanya.

Nyalau berkata demikian ketika merucap merasmikan Mesyuarat Tahunan PRS 2009 Batang Ai bertempat di Pejabat Perkhidmatan PRS Batang Ai, dalam daerah kecil Lubok Antu, Sri Aman baru-baru ini.

Selain itu beliau juga menasihatkan kesemua ahli PRS dalam negeri ini untuk menjalinkan hubungan kerjasama yang lebih erat terhadap ahli dari lain-lain komponen part BN dari masa ke semasa.

Hubungan kerjasama yang erat di antara para ahli dari berlainan komponen parti BN ini kata Nyalau secara tidak langsung akan memudahkan mereka menghadapi pilihanraya negeri mulai dalam tempoh dua tahun akan datang.

“Bagaimana kita boleh berhadapan dengan rakyat sekiranya semua ahli dari komponen parti BN dalam negeri ini tidak sefahaman di antara satu sama lain melainkanlah jika kita tunjukkan kepada mereka bahawa kita adalah sebuah komponen parti yang kuat dan diyakini.

“Justeru atas sebab ini saya mahu semua ahli PRS khususnya bagi kawasan Batang Ai untuk menolak segala kepentingan diri masing-masing dan sebaliknya memberikan lebih tumpuan terhadap dasar perjuangan BN terhadap rakyat,” katanya.

Hadri sama dalam mesyuarat itu ialah Setiausaha Sulit kepada Menteri Muda Pertanian dan Sukan Datuk Dublin Unting anak Ingkot iaitu Nelson Naga anak Alam.

Tamat….



No comments:

Post a Comment