Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

10 January, 2009

Megatron juara Pertandingan Tarian Shuffle


Caption: TAHNIAH...Rohani (tengah) sedang merakamkan gambar kenang-kenangan bersama kumpulan Hardstyle, Gua Style dan Lu Sytle yang muncul naib johan menerusi pertandingan tarian shuffle malam tadi.

SRI AMAN, Ahad (11 Jan) – Kumpulan Megatron muncul juara Pertandingan Tarian Shuffle yang diadakan bersempena dengan penganjuran program Pentas Citra Belia 2009 di Mini Stadium Majlis Daerah Sri Aman (MDSA) malam tadi.

Megatron muncul juara setelah persembahan mereka menyakin para juri pertandingan dan sekaligus menyingkirkan saingan daripada empat buah kumpulan yang turut berentap dalam saingan akhir malam tadi.

Kemenangan ini membolehkan Megatron membawa pulang hadiah berupa wang tunai dan hamper menerusi pertandingan terbabit. Kumpulan Hardstyle, Gua Style dan Lu Style pula muncul pemenang naib juara manakala DHA pula menduduki tempat ketiga dalam pertandingan ini.

Pertandingan Karaoke Lagu Melayu Berduet pula menyaksikan pasangan Zul Azhar dan Noor Shazwanni Basri muncul juara setelah lagu dendangan mereka iaitu Nilai Cinta berjaya menambat hati para juri.

Manakala itu pasangan Awang Shamizal dan Norsofiana menerusi persembahan lagu berjudul Mengapa Sukar Melafazkan Maaf beroleh kedudukan naib juara dalam kategori ini manakala pasangan Awang Kelana dan Khatijah pula menduduki tempat ketiga menerusi persembahan lagu berjudul Hancur Badan Dikandung Tanah.

Tuah menyebelahi Noor Shazwanni Basri apabila beliau dinobatkan sebagai juara Pertandingan Karaoke Solo Kategori Lagu Iban menerusi dendangan lagu berjudul Bujang Semanggang.

Tempat kedua dalam kategori ini pula dimenangi oleh Steven Anggah menerusi persembahan lagu berjudul Belala Aus Pengerindu manakala Daud Ahmad menerusi persembahan lagu Pulai Meh Sulu hanya menduduki tempat ketiga bagi kategori terbabit.

Pertandingan Karaoke Solo Kategori Lagu Cina pula menyaksikan Ho Sheng Yiew muncul juara sambil diikuti oleh Kiew Tiew Wen dan Ting Yiu Eng yang menduduki tempat kedua serta ketiga dalam kategori terbabit.

Semua hadiah berupa wang tunai dan hamper bagi pemenang tempat pertama hingga ketiga bagi setiap kategori terbabit telah disampaikan oleh Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Hajah Rohani binti Abdul Karim.

Program Pentas Citra 2009 anjuran Pejabat Belia dan Sukan Bahagian Sri Aman turut dimeriahkan dengan kehadiran lebih 500 penduduk terutama sekali beliawan dan beliawanis dari sekitar bandar Sri Aman ini.

Hadir sama untuk menyaksikan Pentas Citra Belia 2009 ini ialah Penolong Pegawai Pejabat Belia dan Sukan Bahagian Sri Aman, Mohd Ishak Ismail dan wakil Pegawai Daerah Sri Aman, Shamsiah Deli.

Tamat.

No comments:

Post a Comment