Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 January, 2009

Masir ingatkan pesara kerajaan agar 'kembali ke pangkal jalan'


Caption: APA KHABAR?Masir (dua dari kiri) sedang bersalaman dengan seorang ketua kaum ketika berlangsungnya majlis baru-baru ini Turut kelihatan ialah Mong Dagang (kanan sekali.

SRI AMAN, Isnin (19 Jan) – Pesara kerajaan terutamanya mereka yang kini sedang bergiat aktif dalam parti politik pembangkang diminta untuk menilai kembali sumbangan Barisan Nasional (BN) terhadap hidup mereka ketika masih berkhidmat dalam jabatan kerajaan sebelum ini.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam bersempena dan seterusnya perasmian Unit Serakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) Rumah Untol Batu Besai bertempat di Mini Stadium Sri Aman baru-baru ini.

Menurut beliau, kerajaan di bawah teraju BN telah membantu menjaga kebajikan dan taraf hidup setiap individu yang berkhidmat dalam mana-mana jabatan kerajaan sebelum ini.

“Kita (kerajaan) telah memberikan pelbagai kesenangan kepada mereka (kakitangan kerajaan) ketika mereka masih berkhidmat dalam mana-mana jabatan kerajaan dalam negara ini.

“Adalah amat mengecewakan apabila sumbangan yang kita berikan terhadap mereka sebelum ini dibalas semula dengan penyertaan masing-masing ke dalam parti politik pembangkang demi menentang kerajaan,” katanya.

Pesara kerajaan kata Masir seharusnya turun padang untuk membantu BN mempertingkat taraf hidup penduduk dari kawasan dalam serta luar bandar negeri ini dan bukannya bertindak menghasut mereka untuk menentang BN.

Tindakan menghasut penduduk hasil bimbingan parti pembangkang menurut beliau lagi secara tidak langsung boleh menjejaskan usaha BN untuk melaksana pelbagai projek pembangunan di negeri ini.

“Berhentilah ‘berteman’ dengan pihak pembangkang kerana tindakan sedemikian tidak akan membuahkan hasil kepada diri sendiri dan penduduk di kawasan anda,” katanya sambil menyatakan bahawa bekas ahli politik BN yang berbuat demikian juga harus memikirkan kembali sumbangan BN terhadap mereka selama ini.

Masir menerusi majlis berkenaan telah mengumumkan peruntukkan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM3,000 kepada SIDS Unit Rumah Untol Batu Besai.

Hadir sama ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan, Mong anak Dagang, Pengerusi SIDS cawangan Sri Aman, Roselyn Abunawas, Pegawai Penerangan Parlimen Sri Aman dan Lubok Antu, Welton Lumpoi dan Geoffery Baja anak Ricky Maba.

Tamat.....



No comments:

Post a Comment