Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

19 January, 2009

Jenny Tan dan Timoti muncul dalam album lagu duet


Caption: DAPAT SAMBUTAN...Album duet Team Bujang Senang yang menampilkan Jenny Tan dan Timoti kini sudah pun berada di pasaran seluruh negeri semenjak akhir bulan November tahun lalu.

20 Jan

Pemenang Kategori Syarikat Muzik Paling Berjaya menerusi Festival Anugerah Muzik Dayak (DAMA) 2008 iaitu Jenny Tan telah tampil menerusi album duet terbarunya bersama Timoti yang berjudul Team Bujang Senang.

Album duet Team Bujang Senang keluaran syarikat Golden Pearl Recording Studio (GPRS) ini telah pun berada di pasaran seluruh negeri Sarawak pada 25 November tahun lepas.

Menerusi duet bersama artis rakaman yang bernaung di bawah syarikat GPRS iaitu Timoti, jualan album Team Bujang Senang menurut Jenny yang juga pemilik syarikat berkenaan kini sudah pun mencecah hampir 3,000 unit.

“Jualan album duet Team Bujang Senang setakat ini amat memberangsangkan. Terima kasih saya ucapkan kepada semua peminat yang telah memberikan sokongan terhadap album ini dan juga kepada pihak jurhebah yang sering memutarkan lagu ini di corong radio,” katanya ketika dihubungi Utusan Sarawak hari ini.

Jenny, isteri kepada seorang artis rakaman terkenal dari syarikat yang sama iaitu Jennarino Jeraki juga menyatakan bahawa terdapat 10 buah lagu yang terkandung di dalam album Team Bujang Senang ini.

10 buah lagu terbabit menurut beliau adalah Team Bujang Senang, Aram Sama Pulai, Nuan Nyadi Ke Ganti, Ngiga Jalai Pemansang, Nancang Tali Semaya, Anang Ngutuk Nasib Diri, Cemburu Tanda Sayau, Nembiak Rebak Baru, Joget Sama Beterang dan Tukar Tincin Nyadi Ka Tanda.

“Kesemua 10 buah lagu yang terkandung yang dicipta oleh saya dalam album duet Team Bujang Senang ini telah diselitkan dengan penggunaan elemen muzik seperti Agogo, Twist, Dangdut dan Irama Joget.

“Menerusi album duet ini saya yakin bahawa lagu Team Bujang Senang, Nuan Nyadi Ke Ganti dan Ngiga Jalai Pemansang akan terus mendapat sambutan yang amat memberangsangkan daripada peminat lagu Iban tempatan di negeri ini,” katanya.

Justeru Jenny berharap agar para peminat lagu Iban di negeri ini terus memberikan sokongan terhadap album duet beliau dan Timoti dengan membeli album yang tulen dan bukannya cetak rompak.


Tamat.

No comments:

Post a Comment