Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 January, 2009

DAP akan buka cawangan parti di bandar Sri Aman


Caption: PENGUMUMAN...Chong sedang mengatakan penubuhan cawangan Parti DAP cawangan Sri Aman kepada pihak media sebaik sahaja selesai lawatan hari ini.

SRI AMAN, Sabtu (24 Jan) – Parti Tindakan Demokratik Rakyat (DAP) akan membuka cawangannya di bandar Sri Aman dalam masa yang terdekat kelak kata Ahli Parlimen Bandar Kuching, Chong Chien Jien.

Menurut beliau proses penubuhan cawangan Parti DAP cawangan Sri Aman sekarang ini sudah pun dilaksanakan dan hanya menunggu masa untuk perasmian cawangan parti ini sehingga pada tarikh yang akan diumumkan kelak.

“Buat masa ini pihak kami tidak akan mengumumkan senarai nama-nama ahli jawatankuasa yang bakal meneraju jentera pergerakan Parti DAP bagi cawangan Sri Aman sehingga ianya dirasmikan kelak.

“Mesyuarat mengenai penubuhan Parti DAP bagi cawangan Sri Aman akan diadakan mulai dalam tempoh satu minggu akan datang untuk membincangkan lebih lanjut mengenai pelan ini,”katanya.

Chong berkata demikian kepada para pemberita ketika mengadakan lawatan peribadinya ke kawasan bandar Sri Aman menerusi satu sidang media yang berlangsung di Open Air Market, Sri Aman hari ini.

Selain itu katanya pihak DAP juga bakal menganjurkan satu majlis rasmi di bandar ini dalam masa terdekat untuk mengumpul dana bagi penubuhan cawangan parti DAP ini kelak.

Terdahulu Chong bersama rombongannya telah mengadakan lawatan di beberapa buah lokasi dalam bandar ini sebelum tiba ke Open Air Market Sri Aman untuk berjabat tangan dengan orang ramai di sana.

Beliau yang turut diiringi oleh wakil pergerakan Parti DAP Sri Aman iaitu Leon Jimmy Donald memulakan lawatannya di bandar ini sekitar jam 8 pagi sehingga ianya berakhir di Open Air Market Sri Aman pada jam 11 pagi hari ini.

Tamat.

2 comments:

  1. Udah ya masuk DPA pok.
    Ya bakal nyadi 'presiden' DAP ba simanggang ditu hahaha

    ReplyDelete