Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

19 January, 2009

24 anggota RELA Sri Aman bakal terima sijil 31 Januari ini.


Caption: UMUM...Bajuri (empat dari kiri) ketika mempengerusikan mesyuarat ke-2 mengenai penganjuran majlis berkenaan di sini malam tadi.


SRI AMAN, Selasa (20 Jan) – Seramai 24 orang anggota Ikatan Relawan Rakyat (RELA) Daerah Sri Aman bakal menerima sijil menerusi Majlis Makam Malam Pemimpin Bersama Ahli RELA Sri Aman pada 31 Januari ini kata Pegawai RELA Daerah Sri Aman, Leftenan Kolonel Bajuri Haji Adom menerusi mesyuarat yang berlangsung di sini malam tadi.

Kesemua 24 orang anggota ini katanya bakal menerima sijil menerusi enam buah kategori antaranya ialah Penerima Watikah Perlantikan Ketua Perhubungan RELA Kawasan (KPRK), Penerima Sijil Kursus KPRK, Sijil Kursus Ketua Platun, Sijil Ujian Kemahiran Menembah RELA, Wakil Sijil Kursus Pengenalan RELA dan Wakil Sijil Operasi Tegas.

“Kapten (RELA) Haji Awang Sohor bin Awang Apek akan menerima Watikah Perlantikan KPRK manakala Kapten Haji Shamshuddin Haji Saliman dan Kapten Mohd Bukong Abdullah pula akan menerima Sijil Kursus KPRK.

“Tujuh orang pegawai berpangkat Leftenan Muda RELA pula akan menerima Sijil Kurus Ketua Platun iaitu Kanselor Jimmy Chong, Haji Junaidi Haji Mohammad, Rusli Ayup, Ujuh Laga, Gon Kilat, Usop Kua, Saliman Baga, Salleh Nanggai, Abang Yusof Buasan Abang Naruddin dan Shamshuddin bin Mat,” katanya.

Sementara itu Kapten Mohd Bukong Abdullah pula akan mewakili kawasan batu Lintang untuk menerima Sijil Kursus Pengenalan RELA manakala Kapten Liew Shan Boo pula mewakili kawasan Pantu untuk menerima sijil terbabit.

“Kapten Haji Shamshuddin bin Haji Saliman danm Kapten Pemanca Sii Toh Peng pula akan mewakili penerima bagi Sijil Operasi Tegas menerusi majlis ini kelak,” katanya.

Bajuri juga menambah bahawa majlis ini kelak secara tidak langsung akan membolehkan pihak RELA Sri Aman mewujudkan hubungan kerjasama yang lebih erat terhadap para wakil rakyat di daerah ini dalam melaksanakan pelbagai program yang berkaitan dengan RELA.

“Untuk menjayakan majlis ini seramai 120 anggota RELA Daerah Sri Aman terutama sekali dari platun Pantu, Lachau, Batu Lintang, Stumbin dan Sri Aman akan melibatkan diri dalam majlis ini,” katanya.

Majlis pada malam itu bakal diserikan lagi dengan kehadiran Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Hajah Rohani binti Abdul Karim, Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis, Ahli Parlimen Sri Aman, Masir anak Kujat, ADUN Lingga, Hajah Simoi Haji Peri dan Residen Sri Aman, Abang Shamshuddin Abang Seruji.

Tamat.



No comments:

Post a Comment