Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 December, 2008

Harden sekeluarga anjur sembahyang Carolling sempena Krismas




Caption:
1.UNTUK ALBUM...Harden (duduk keempat dari kiri) bersama isteri sedang bergambar kenang-kenangan bersama para tetamu dan ahli Koir Gereja Saint Luke ketika berlangsungnya majlis malam tadi.
2. JANGAN SEGAN...Harden bersama isteri sedang melayan para tetamu ketika bermulanya sesi menjamu selera di kediamannya malam tadi.

SRI AMAN, Selasa (23 Dis) – Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis bersama isteri, Simba anak Nalang telah mengadakan Upacara Sembahyang Carolling bertempat di kediamannya di Jalan Tini bersempena dengan sambutan Perayaan Hari Krismas 2008 pada 25 Disember ini.

Upacara Sembahyang Carolling yang dikendalikan oleh Vicar Saint Luke Church, Archdeacon Chimbie Bunsie dan Father Augustine Sait di rumah Harden ini telah bermula seawal jam 6.30 petang hingga 7 petang semalam.

Upacara Sembahyang Carolling di rumah beliau turut dimeriahkan dengan kehadiran kumpulan Koir Gereja Saint Luke bersama dengan lebih 50 penduduk berbilang kaum dari sekitar bandar Sri Aman ini.

Sebaik sahaja selesai upacara sembahyang terbabit, kesemua para hadirin telah dijemput untuk menjamu segala hidangan makanan dan minuman yang disediakan oleh keluarga Harden di kediamannya.

Ketika berlangsung sesi menjamu selera di rumahnya, para hadirin juga telah mengambil kesempatan untuk merakamkan gambar kenang-kenangan bersama dengan Francis Harden dan keluarganya.

Willie Muda, 37, menganggap bahawa upacara sembahyang ini secara tidak langsung memberi peluang kepada penduduk berbilang kaum dalam bandar ini untuk bergaul lebih rapat dengan wakil rakyat mereka iaitu Harden.

“Beliau (Harden) sentiasa sibuk dengan tugasan harian sebagai seorang wakil rakyat. Justeru upacara sembahyang dan majlis jamuan makan malam seumpama ini membolehkan penduduk untuk mengenali wakil rakyat kesayangan mereka dengan lebih dekat.

“Saya berharap agar upacara sembahyang berkenaan mampu merapatkan lagi hubungan erat diantara penduduk berbilang kaum terutama mereka yang hadir untuk memeriahkan suasana upacara terbabit,” katanya.

Penduduk yang menghadiri Upacara Sembahyang Carolling dan Majlis Jamuan Makan Malam bersama Harden dan keluarga di kediamannya ini kemudiannya bersurai sekitar jam 11 malam tadi.

Tamat.

No comments:

Post a Comment