Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 December, 2008

Konsert Rock Legenda di sri aman meriah


Caption:

MERIAH...Para artis sedang bersua dengan penonton di atas pentas sebelum berakhirnya Konsert Rock Legenda Belia Benci Dadah di Stadium Tertutup Sri Aman malam tadi. Foto:ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Khamis (19 dis) – Dianggarkan seramai 400 penduduk membanjiri kawasan Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Sri Aman untuk menyaksikan Konsert Rock Legenda Belia Benci Dadah yang menyaksikan persembahan nyanyian lagu daripada empat orang artis rakaman popular tanah air bermula seawal jam 9.30 malam tadi.

Konsert Rock Legenda Belia Benci Dadah yang berlangsung di Stadium Tertutup ini adalah merupakan anjuran bersama daripada Kerajaan Negeri Sarawak, Kelab Rando Kabong, Agensi Dadah Kebangsaan, Polis Diraja Malaysia, PEMADAM dan Cats FM.

Konsert pada malam tadi telah dimeriahkan dengan persembahan nyanyian pertama daripada Yantzen, Shamrin Fotograph, Amir Ukay’s, Rahmat Mega dan D.J Isma. Dua lagi artis yang tidak hadir untuk mempersembahkan nyanyian lagu pada malam tadi ialah Ameng Spring, Bandi Amuk dan Mus May.

Dengan bayaran kemasukan berjumlah RM8 seorang, rata-rata para penonton konsert terbabit kelihatan begitu teruja untuk menyaksikan artis kesayangan mereka dari jarak dekat.

Bagaimanapun kehadiran anggota polis dan pasukan Ikatan Relawan Rakyat (RELA) Sri Aman menerusi konsert berkenaan telah membantu mengawal gelagat para penonton yang begitu seronok menyaksikan konsert malam berkenaan.

Konsert Rock Legenda Belia Benci Dadah yang bermula seawal jam 9.30 malam terbabit bagaimanapun berakhir sekitar jam 11 malam tadi apabila kesemua artis selesai mempersembahkan nyanyian lagu masing-masing.

Hadir sama untuk menyaksikan Konsert Rock Legenda Belia Benci Dadah ini ialah Ketua Polis Daerah Sri Aman, Deputi Superitenden Police (DSP) Mat Jusoh bin Muhammad, Pegawai RELA Daerah Sri Aman, Leftenan Kolonel Bajuri Haji Adom dan Pegawai Tadbir Sarawak, Shamsiah binti Deli.

Tamat.

No comments:

Post a Comment